Pistacjowe guacamole

wpis w: BeFit, Breakfast ideas, Przepisy | 0

Pistacjowe guacamole…

.. czyli zielona bomba zdrowia :)

Awokado charakteryzuje się wysoką zawartością tłuszczu podobnie jak i pistacje, które należą do pokarmów wysokokalorycznych więc chyba jednak więcej w nich „bomby” niż „zdrowia”?

Nic bardziej mylnego :) Przeprowadzono wiele badań, które dowodzą, że właśnie te dwa smakołyki mają pozytywny wkład w diecie ukierunkowanej na redukcję masy ciała. Także nie pozostaje mi nic innego jak polecić Wam zielone guacamole z pełnoziarnistym pieczywem na śniadanie :)

Składniki:

  • 1 dojrzałe awokado
  • 50g obranych pistacji
  • czerwona papryka
  • czerwona cebula
  • sok z limonki/ cytryny
Przygotowanie:
  1. Awokado rozdrabniamy widelcem na gładką mase
  2. Do misy szatkującej blendera wrzucamy pistacje i delikatnie rozdrabniamy na średniej wielkości kawałeczki
  3. papryke i cebulę kroimy w drobną kostkę
  4. Całość mieszamy dokładnie, skrapiamy porządnie cytryną,dodajemy startą skórkę z cytryny ( pamiętajcie o wcześniejszym sparzeniu) i schładzamy

Tak przygotowane guacamole jest świetnym pomysłem na pożywne śniadanie.  Ja zamykam je w małym, szczelnym słoiczku i tak przechowywane starcza mi na 2-3dni :)

 

20160831_183532

 

20160901_100458

Zostaw Komentarz